Lurad

Blomman på hyllan kommer närmare och närmare och vippar lite lätt i takt med att jag skriver. Det var inte det jag tänkte skriva om men man blir lite överraskad när man plöttsligt ser en grön arm vippa i ögonhöjd.

Jag har blivit lurad! Jag ska på bröllop imorgon. Jag har redan tagit på mig att hitta musik till festen. Detta letande och fipplande har jag ägnat nästan hela dagen åt. Fick bakläxa också för att jag inte hade nog mycket musik som man känner till. Jag känner till.. Jag är också med och serverar och fixar med maten på festen plus att jag ska stå och vara trevlig och hälsa välkommen samtidigt som jag erbjuder glas med bubbel. Det finns såå många sätt jag kan sabba hennes bröllop. Men det är inte detta jag har blivit lurad till. Bruden hörde av sig idag på MSN och frågade om jag kan komma till frisören imorgon. Tydligen vill hon ha ett koppel av tjejer som säger iiiii ååååå och vad fiiint. Jag sa att det kan jag väl göra. Och det var sen bomben kom. Vad bra då kommer du dit kl. 9 imorgon då. NIO! Det verkar dess utom som att det bara blir jag som ska göra henne sällskap. Jag kan inte vara så där glättigt tjejig den tiden på morgonen! Tjejighet är nåot man kan lägga sig till med om man måste när man har varit vaken några timmar. Nå ja. Jag får skylla mig själv för att jag är en svag människa.

Buggkursen går framåt. Igår fick jag reda på att den även innefattar foxtrot* så nu "kan" jag även den dansen. Vid ett tillfälle blev det slut på killar/män/gubbar så jag fick dansa med läraren. Han sa att vi skulle träna hemma. Jag som är van att bil duad såg kanske lite förbryllad ur så han förtydligade sig 
- Du kom väl med killen därborta? Vad då kom...nä det tror jag inte...vem då? Du är väl tillsammans med han? (pekar)
- Nä, det är jag inte så jag får nog träna ensam.
- Ja det går också bra. Han sa sen en gång till att jag skulle träna hemma. Kan man tolka det som nåt annat än att man är riktigt usel?

Som jag har berättat förut så träffar man många intressanta typer på danskursen. Här följer en liten uppdatering.
Magen på mannen som som sopar omkring en på dansgolvet samtidigt som han kritiserar en var igår farligt nära att trilla ut ur skjortan på honom.
En otroligt svettig men duktiga man konstaterade snällt att han klev mig på tårna. Jag kunde inte annat än hålla med eftersom det var nåt även jag hade lagt märke till. Han hade en lösning på problemet. Sen gick det bättre.
Dansade även med en ny man igår. Han såg läskigt nollställd ut. Vi dansade i slow motion (vilket fick svetten att rinna på honom) och när han gjorde fel sa han - Nu blir jag riktigt arg! utan att ändra ansiktsuttryck det minsta.

* Foxtrot kvartssväng
Damens steg: Höger fot bak, vänster fot bak och vrid åt höger, höger fot bak och åt sidan, fortsätt vridningen till ett kvarts varv åt höger, vänster fot intill höger. Höger fot fram, vänster fot fram och vrid åt vänster, höger fot åt sidan, fortsätt vridningen till ett kvarts varv åt vänster, vänster fot intill höger.


Lätt som en plätt på besök i ett våffeljärn!

Kommentarer
Postat av: Conny

Snacka morgontidigt. Kl nio, det är ju mitt i natten i Conny-tid.

2007-10-27 @ 12:03:35
Postat av: Nina

Eller hur?! Särskilt eftersom jag gick och la mig kl.3. Jag gick dit kl. 10 och det gick bra det me.

2007-10-28 @ 13:38:52
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0