Friidrottens varför

Sport är konstigt. När jag tittar på VM fylls min hjärna av frågetecken om hur och varför.

När jag gick på gymnasiet fick vi lära oss på idrottslektionerna att man absolut inte fick lägga sig ner när man hade ansträngt sig eftersom det blir för stor belastning på hjärtat men varje gång sprintrarna i VM eller andra tävlingar har sprintrat klart så lägger de sig ju ner på marken och flåsar. Jag har en stark känsla av att de har ansträng sig lite mer än vad jag gjorde på gympalektionerna. Vet de inte att de kan dö? eller är det här ännu ett tecken på att man inte kan lita på vad lärare säger?

Jag kan nu också berätta att jag har fått svar på frågan om cancerfondens hummelgeting  från den snälla Hummel-Stig som var med på inspelningen av reklamfilmen! Tack till dig Stig. Nu kan jag äntligen sova igen. (För er som inte ids klicka på länken så var hela skådespelargänget humlor och de vilar numera upp sig under en korkek och luktar på blommorna)


Kommentarer
Postat av: Conny

Ja, jag var lite orolig för humlorna ett tag där.

2007-09-02 @ 22:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0