Boxning

Nu har jag kört mitt livs första boxercisepass.
Jag har ont i följande kroppsdelar:
Halsmusklerna, övre ryggen, nedre ryggen, sidan av midjan, magen, överarmarna, nederarmarna, tummarna, vaderna, delar av låren och baken, jag har blåsor på fötterna och blåmärken på knäna. Det var nog allt.

Jag var slut redan efter uppvärmningen 20 minuter in i passet. Det pågick i 1,5 timmar. Efter ca 30 min avslöjade kompisen att det nog inte var en nybörjarträning hon hade tagit med mig på. Jag har efter att ha sparrat mot henne utveklat en befogad rädsla för henne. Jag misstänker att jag måste gå dit igen nästa vecka också, dels för att det var roligt (har redan förträngt det  plågsamma delarna, dvs det mesta) och dels för att jag måste väga upp för nördigheten i att jag även denna termin går buggkurs.


Kommentarer
Postat av: Bek

1, 5 timmar? Good Lord. På Iksu är punchout-passen (samma som boxercise så vitt jag vet) bara 1 timme men det räcker för en nära-döden-upplevelse.

Jag har också gått buggkurser. Men så ÄR jag ju en nörd också.

2008-01-20 @ 19:36:21
Postat av: Lennart

Det där ska jag hålla mig undan från!

2008-01-20 @ 19:46:45
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Monstruösa Margit

Coolt. Men 1,5 timme! Jisses! Imponerad att du vågar dig dit igen.

2008-01-20 @ 21:18:52
Postat av: storey

Haha, "dvs det mesta", den var bra! Buggkurs är dock bara nördigt till namnet. Jag tror definitivt jag skulle få lika ont av både bugg och boxercise.

2008-01-20 @ 22:10:19
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com
Postat av: Nina

Bek: Mmm det var i längsta laget. Skönt att höra att det finns fler nördar där ute i cyberrymden. Jag gick nybörjarkurs förra terminen också men ska man lära sig nåt så är det lika bra att man lär sig det ordentligt.

Lennart: Du är förmodligen smartare än jag.

Monstret: Jag har inte vågat mig dit ännu... men jag jobbar på det.

Storey: Jag upptäcker nya muskler också hela tiden, som jag inte viste att jag hade, allt eftersom
träningsvärken mognar.

2008-01-20 @ 23:45:55
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0