Konsert med Kings of Convenience

Förbandet hade halvfina skor, sjöng halvtråkigt och hade en synt bakom sig som hette Yamaha CP. Man kan tro att det bara kommer ut psykidelisk jazz ur sådana instrument men när snubben i Kings of Convenience senare satt bakom den lät den som piano 2 (som tydligen låter bättre än piano 1 och piano mono).

Kings of Convenience är ännu bättre live än på skiva. Det är synd att man inte kan ha dem i ett hörn hemma i vardagsrummet.


Eftersom man inte fick fota på konserten blev jag tvungen att stjäla en bild från här .

Jag hade tänkt att jag kunde skaffa mig en budjet-Munch, dvs en vanlig munk som kunde stå vid väggen i vardagsrummet och se rädd ut men nu funderar jag över om jag ska lägga pengarna på ett par roliga norrmän med gitarr istället.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Lägg dina pengar på norrmän ist. Då flyttar jag in hos dig sen. Fast du får nog lägga ut en massa handdukar eller liknande på golvet för jag lär ju dregla ;)

2008-01-30 @ 23:33:54
Postat av: J

Definitivt norrmännen. KoC skulle förutom att leverera skönsång vara en jäkligt het inredningsdetalj. Och eftersom jag bor så litet skulle de få stå mitt i rummet, och därifrån skulle jag höra dem till toa, till sängen, till hallen, och om jag lämnar dörren öppen, till köket. Jag skulle gladeligen mata och kela med dem varje dag, som små husdjur.

2008-02-03 @ 16:27:25
URL: http://realpangea.blogspot.com
Postat av: Nina

J: Jag tror att de ska få hålla till i min stol som hänger från taket. De kan turas om. Ibland kan de sitta i soffan också. Levande konst. Jag kommer ta väl hand om dem och klappa dem mycket.

2008-02-03 @ 19:53:20
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0