Mitt påsklov i Metropolen

På vägen dit stiftade vi bekantskap med ett snömoln som snabbt kom över oss. Vi såg kanten på det när det kom flygande. När vi kom fram jobbade vi med elden i en och en halv timme. Vi huffade och puffade och använde granris men utan någon större framgång.

Rök

Ingen eld utan rök. Ingen rök utan eld. Så under all rök måste det ha funnits något eldliknande.

Skidor

Men det var mysigt. Vi drack varm choklad. Pinnbrödet fick vara kvar i väskan. Det var sorgligt när syster dödade den lilla elden som jag hade fått till, med snö, när vi skulle åka. När vi skidrade (ja man har rätt att säga skidra om man kommer från norr)  hem lekte vi Robert Knapp och Is-Björn Avundsen. Vi såg rävspår i snön och när vi kom hem hade pappa lagat mat.

Kommentarer
Postat av: littlemy

Oj! det låter helt underbart! Jag hade också velat göra något liknande under påsken. Jag tror dock att både mage och hosta skulle förstört upplevelsen. Det där med färdig mat när man kommer hem är ju hur lyxit som helst! Vad händer till helgen då? Här börjar vi nu äntligen känna oss lite levande! En ruskig förskylning har vi haft. En vecka med feber och hosta och sedan nästan en vecka för att tillfriskna! Är ännu inte bra men till söndag borde man vara helt frisk?!? Ska bli underbart att bara komma utanför lägenheten med sig själv och barnen. Kram

2008-03-27 @ 09:10:09
URL: http://littlemy.webblogg.se
Postat av: Monstret

Mysigt!

2008-03-27 @ 13:35:41
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Nina

My: Trist med hosta och sjukdom. Vad ska ni göra på söndag? Själv ska jag jobba på Umeå Open imorgon och sen gå på musik. Blir säkert kul. Lite pirrigt för jobbet men det går säkert bra. Kram till dig och magen.

Monstret: Jepp. Det var det :D

2008-03-27 @ 18:53:16
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0