Konstiga saker i Umeå

I lördags var jag på MADE-festivalen (Music Art Dance Etc) på Norrlandsoperan här i Umeå. Det är en konstig festival i dubbel bemärkelse.

Jag gick dit för att se Woven Hand men eftersom jag nu ändå hade en biljett för hela kvällen så tog jag naturligtvis tillfället i akt att se annan musik, dans, konst och konstigheter också. Vi såg mycket bra fint och vackert men  sen såg vi en del ganska suspekt också.
 
Jag tycker att det är konstigt att vara på en plats där det står folk i bikini och solglasögon på lådor och dansar till Dr Alban samtidigt som det går en video med folk som gympar i bakgrunden. Det var i och för sig nästan snäppet konstigare att se samma video med gympande rumpor i bakgrunden när en fyllig kvinna med korsett sjöng Carmen. Eller vad säger ni om en kvinna som satt i ett terarium tillsammans med kaniner och var ett stilleben i fem timmar. Hon och kaninerna satt inte ens stilla. Vi blev lite besvikna över att hon inte satt på en stor scen med 500 kaniner runt sig som var rymningsbenägna. Hade blivit lite mer action då. Funderade lite på hur det skulle tolkas om man kastade grönsaker på henne. Kaninerna hade nog blivit glada för lite sallad. När jag ska göra en performence och vara stilleben ska jag vara apelsin. Om jag har tur får jag sällskap av en banan och ett äpple också.

Vi tittade också på en kvinna som spelade marimba och slagverk. Hon var väldigt duktig men efter att kompis T hade frågat mig om inte jag också tyckte att det lät väldigt mycket som Nalle Puh, kunde jag inte tänka på så mycket annat än Först hoppade Ru ner i gropen för att sedan hoppa upp ur den igen, och sedan ner och... Blablablaboing blablableong. Eller när alla Kanins släktigar kom på besök. Blollolololololllalalaoip.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kan va banan om du vill

2008-05-14 @ 23:25:22
Postat av: Kanina

Lisa: Det låter bra. Då ska vi bara skaffa oss en bekväm fruktskål också.

2008-05-16 @ 19:03:59
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0